Add a cover

General information  

  • Starting date : 22/02/1974

Alias  

Ratings

This media has not been rated yet.
Be the first one!

To rate this media or to interact with your friends, create a free mediatly account. You'll also be able to collaborate with our growing community and make it you digital entertainment center.

Friends who like

Sign up to see which of your friends like this.

Linked media  

Linking media

Mediatly © 2013

Mediatly, The multimedia social network

Discover new movies and TV shows to watch, novels or comics to read, music to hear and games to play thanks to your friends. It's fast, free, simple and enjoyable!
To start discover a new world, Sign up for free

  
Teleamazonas (1974)

Type :  

  Summary  

Teleamazonas is a television channel in Ecuador. Since the start of their transmissions, on February 22 of 1974, the channel is one of the major television networks of Ecuador.

It broadcasts on channel 4 to Quito and channel 5 to Guayaquil. The international version of the channel is available on EchoStar's Dish Network DishLATINO programming package in the United States.

  Biography  

Teleamazonas began broadcasting on February 22, 1974, as the first network with colour television transmissions in Ecuador. Its headquarters are located in Quito. Teleamazonas got the most powerful microwave radio relay, acquired the first mobile television unit, and built in Guayaquil the biggest self-supported antenna.

Founded by Antonio Granda Centeno, the channel was under control of his family until 1999, when Eduardo Granda Garcés paid a high debt to Banco del Pichincha. Fidel Egas Grijalva, major shareholder of the bank, took charge of Teleamazonas.

During the presidency of Rafael Correa, the network, particularly it's flagship opinion maker and pundit Jorge Ortiz, has found itself at odds with the government, which accuses it of manipulating public opinion to suite the interests of the companies and shareholders who provide the capital for Teleamazonas such as the Banco del Pichincha. Several proceedings have taken place against Teleamazonas, culminating on December 23, 2009, when the network was ordered a 72-hour shutdown. This government move immediately prompted a backlash from advocacy groups who claimed to be acting in the interests of freedom of expression.

On September 2010, Fidel Egas sold his shares on Teleamazonas to several groups: 30% to the Peruvian media group La República, 48% to a group of Teleamazonas employees and 22% to a group of Fidel Egas' personal friends. Teleamazonas sale was the result of the mandate of the Ecuadorian Constitution of 2008, which provides that no person may simultaneously hold shares in banks and media.

Show more

  TV show

  Photos    

  Videos  

  Press reviews    

  User reviews

  Sources

Whole or part of the information contained in this card come from the Wikipedia article "Teleamazonas", licensed under CC-BY-SA full list of contributors here.