Add a cover

General information  

Tags  

Alias  

  • Canadian Television Network &ndash
  • Canadian Television Network – nom de pré-lancement
  • pre-launch name

Ratings

This media has not been rated yet.
Be the first one!

To rate this media or to interact with your friends, create a free mediatly account. You'll also be able to collaborate with our growing community and make it you digital entertainment center.

Friends who like

Sign up to see which of your friends like this.

Linked media  

Linking media

Mediatly © 2013

Mediatly, The multimedia social network

Discover new movies and TV shows to watch, novels or comics to read, music to hear and games to play thanks to your friends. It's fast, free, simple and enjoyable!
To start discover a new world, Sign up for free

  
CTV Television Network (1961)

CTV

This version of the card is from another language than your preferences.

Type :  

  Summary  

La CTV Television Network, nota come CTV, è una rete televisiva canadese in lingua inglese. In Canada è il più grande network privato, e fa parte di CTVglobemedia, una delle più grandi compagnie del paese nei media. Dal 2002, la CTV si è posizionata costantemente come la prima rete per numero di telespettatori totali, dopo numerosi anni di competizione con la concorrente Global Network nei mercati di chiave.

Non è mai esistito un nome completo per le lettere "CTV", che non sono dunque un acronimo. Tuttavia, molte persone gli attribuiscono il significato di Canadian Television . Tale significato è stato utilizzato in una campagna promozionale da parte della rete alla fine degli anni novanta.

Nel 2010 torna a trasmettere dopo 16 anni un'edizione dei giochi olimpici invernali, i XXI Giochi olimpici invernali di Vancouver, curando anche l'aspetto tecnico e occupandosi delle riprese da trasmettere nel mondo.

  Biography  

Show more

  VideoMovie

  VideoTvShow

  Photos    

  Videos  

  Press reviews    

  User reviews

  Sources

Whole or part of the information contained in this card come from the Wikipedia article "CTV Television Network", licensed under CC-BY-SA full list of contributors here.