Add a cover

General information  

Links  

Release info  

Alias  

Ratings

This media has not been rated yet.
Be the first one!

To rate this media or to interact with your friends, create a free mediatly account. You'll also be able to collaborate with our growing community and make it you digital entertainment center.

Friends who like

Sign up to see which of your friends like this.

Linked media  

Linking media

Mediatly © 2013

Mediatly, The multimedia social network

Discover new movies and TV shows to watch, novels or comics to read, music to hear and games to play thanks to your friends. It's fast, free, simple and enjoyable!
To start discover a new world, Sign up for free

  
Rio Lobo (1970)

This version of the card is from another language than your preferences.

Type :   Production countries :  

  Summary  

Il film comincia durante la guerra di secessione americana; il tenente nordista Cord McNelly cattura i due capi di una banda di guerriglieri confederati, Pierre Cordora e Phillips Tuscarora , responsabili di una serie di rapine compiute ai danni di treni dell'unione nordista, trasportanti le paghe dei lavoratori.

I due, avendo rifiutato di collaborare con i nordisti, vengono internati in un campo di prigionia. Liberi alla fine della guerra, stringono amicizia con McNelly, il colonnello responsabile della loro cattura, che è intenzionato a scoprire il traditore nordista che ha commissionato ai guerriglieri le rapine ai treni, fornendo loro tutte le informazioni.
I due dichiarano di non conoscerne l'identità e di averlo visto solo in faccia.

Tempo dopo McNelly riceve una richiesta di aiuto da parte di Tuscarora, residente a Rio Lobo, il quale gli comunica non solo che il traditore che lui sta cercando si trova lì, ma anche di aver sguinzagliato in città un gruppo di scagnozzi che hanno ucciso lo sceriffo locale ed hanno avviato una vera e propria operazione di estorsione di tutti i ranch dei cittadini.
McNelly parte dunque per Rio Lobo per tentare di catturare il traditore e restituire la città ai suoi cittadini, accompagnato da Pierre Cordora e da una bella e combattiva ragazza, Shasta Delaney, che a Rio Lobo ha perso un suo caro amico.

  Detailed    

  Places of action    

  Crew    

  Companies    

  Photos    

  Videos  

  Press reviews    

  User reviews

  Sources

Whole or part of the information contained in this card come from the Wikipedia article "Río Lobo", licensed under CC-BY-SA full list of contributors here.